Juni

JANUARIFEBRUARIMAARTAPRILMEIJUNIJULI AUGUSTUSSEPTEMBEROKTOBERNOVEMBERDECEMBER

5 juni – Bonifatius
800px-WLANL_-_23dingenvoormusea_-_BonifatiusDe dag van Bonifatius.De man die bij Dokkum vermoord werd en zijn houvast zocht bij Gods woord. Dat Woord en Sacrament ons tot steun blijven

 
11 juni – Barnabas
De gedenkdag van de heilige Barnabas. Hij ging met Paulus op weg om mensen het Evangelie te vertellen. Dat wij ook mensen mogen vinden om samen op weg te zijn met God.
 

 

13 juni – Antonius van Padua

Antonius van Padua in de Aloysiuskerk in Utrecht Bron: Wikipedia

Antonius van Padua in de Aloysiuskerk in Utrecht
Bron: Wikipedia

Gedachtenis , van pelgrims, dat onze reis door het leven, naar Gods rijk, goed zal zijn.

 

14 juni – Lidwina van Schiedam

Sint-Liduina_Bommenwerpers#lidwina van Schiedam leefde in geduld en voor God & medemens. Vandaag viert de haar feest. Hoe wijden wij ons aan de A/ander?

 

 


24 juni – Johannes de Doper
TitianStJohn
Vandaag de feestdag van Johannes de Doper. Hij wees de mensen op de komst van Christus en vroeg hen om zich naar God toe te keren. Ik ben dankbaar voor al die mensen die mij op de weg van Christus brachten en hielden. Voor hen die voorbeeld zijn en waren in geloof. Ik bid dat ik de Heer mag volgen en dat Hij mij steeds weer wil omkeren naar Hem, naar mijn medemens en naar het goede.

 

29 juni – Petrus en Paulus

800px-Petrus_San_Giovanni_in_Laterano_2006-09-07Mooie en intense zondag gehad. God is ons nabij. Laten we in het voetspoor van Petrus en Paulus blijven getuigen van Zijn Liefde.


Vandaag viert de Kerk de feestdag van Petrus en Paulus. Het zijn de twee voormannen waaraan we een groot deel van de verspreiding van het geloof in de eerste eeuwen te danken hebben. Volgens de bijbel hebben ze een enkele keer stevige discussie gehad. Bijvoorbeeld over hoe je moet omgaan met christenen die niet van oorsprong joods waren. Of over wat je wel en niet mag eten als christen.

Leven als christen is leven in gesprek. Soms stevige gesprekken. Immers ieder mens wil zijn leven op een goede manier leven. Ieder heeft een ander beeld over hoe je de liefde van Christus verder draagt. Wanneer je je gesprekken voert vanuit die liefde kom je verder. Dan leer je je broeders en zusters in geloof aanvaarden en zij jou. Ook al blijven er punten waar je misschien onenigheid over houdt.

Dat Petrus en Paulus ons mogen helpen om de eenheid van gelovigen te zoeken, over kerkmuren heen. Dat zij mogen helpen om te staan voor ons geloof in de liefde van Christus.

Pinksteren

Een zalig en gezegend Pinksterfeest voor ieder. Dat we vurig mogen worden voor wat ons gaande houdt. Dat we geïnspireerd mogen leven op weg naar een wereld vol vrede, vreugde en vrijheid. We vieren dat Gods Heilige Geest neerdaalde op de discipelen, ik wens een iedere toe dat de Geest ook in zijn of haar leven aanwezig zal zijn.

We hoeven niet te treuren of stil te staan, maar we mogen verder, de wil in ons wonen.