Januari

JANUARIFEBRUARIMAARTAPRILMEIJUNIJULI AUGUSTUSSEPTEMBEROKTOBERNOVEMBERDECEMBER

13 januari – Doop van de Heer

Een blogje uit 2013

26 januari – Timotheüs en Titus

Timotheüs Bron: Heiligen.net

Timotheüs
Bron: Heiligen.net

Gisteren vierde de kerk de bekering van Paulus. De man die een enorme religieuze ervaring kreeg en vanaf dat moment christenen niet meer vervolgde maar juist het goede nieuws van Jezus de wereld over bracht.
Vandaag herdenkt de kerk Timotheüs en Titus, twee van zijn medewerkers die ook hielpen met het verder brengen van het goede nieuws.
Eigenlijk zijn wij als gelovigen nu niet anders: In een steeds harder wordende samenleving mogen wij Gods liefde verder brengen, elke dag opnieuw.

28 januari – Thomas van Aquino

266px-St-thomas-aquinasVandaag is de gedenkdag van Thomas van Aquino. Hij schreef veel theologische werken, waarvan de Summa de bekendste is. Kennis hebben van God in verstandelijke zin is één ding, Hem kennen met je hart is iets anders. Dat hart en hoofd in ons geloof altijd in balans mogen zijn. Dat God ons hele leven mag vullen en vervullen.

 

31 januari – Johannes (Don) Bosco
San_Giovanni_BoscoDe gedenkdag van Don Bosco. Ik moet denken aan de LTS in de plaats waar ik groot werd. Ik had geen idee wie meneer Bosco was. Toch heette de school waar ik niet op zat, maar vaak langs kwam naar hem.

Nu weet ik dat hij veel inspanning heeft geleverd om katholieke kinderen en jongeren voor te bereiden op een christelijk leven in de wereld.

Je steeds weer bewust worden en nadenken over je levenshouding als christen en steeds meer opbloeien als mens en gelovige. Dat houdt niet op na de middelbare school, dat avontuur duurt levenslang.